blog.1.image
October 10th

5. HAFTA bebeğin susam tohumu büyüklüğünde

Bebeğiniz susam tohumunun büyüklüğünde

İkinci ayın içindesin

İlk doğum öncesi ziyaretinizde bir ultrason olacak mı?

Hamile olduğunuzu ilan etmeye hazır değil misiniz? Bir doğum kulübünde destek bulun.

İkiz olma şansı nedir? Ne zaman öğreneceksin.

Bebeğiniz nasıl büyüyor?

Rahminizin derinliklerinde embriyonuz hızla büyüyor. Bu noktada susam tohumu büyüklüğünde ve insandan çok minik bir kurbağa yavrusu gibi görünüyor. Şimdi üç katmandan oluşuyor - ektoderm, mesoderm ve endoderm - bu daha sonra tüm organlarını ve dokularını oluşturacak.

Bebeğinizin beyninin, omuriliğin, sinirlerin ve omurgasının filizleneceği sinir tüpü, ektoderm adı verilen üst katmanda gelişmeye başlar. Bu katman ayrıca derisine, saçlarına, tırnaklarına, meme ve ter bezlerine ve diş minesine yol açacaktır.

Kalbi ve dolaşım sistemi orta tabaka veya mesodermde oluşmaya başlar. (Aslında bu hafta minik kalbi odalara bölünmeye ve kan pompalamaya başlar.) Mezoderm ayrıca bebeğinizin kaslarını, kıkırdak, kemiği ve deri altı (cilt altı) dokusunu da oluşturur.

Üçüncü katman veya endoderm akciğerlerini, bağırsakları ve erken üriner sistemi, tiroid, karaciğerini ve pankreasını barındıracak. Bu arada, bebeğinize besin ve oksijen sağlayan ilkel plasenta ve göbek kordonu zaten iş başında.

Hayatın nasıl değişiyor?

Hamilelikle ilgili bazı rahatsızlıkları zaten fark edebilirsiniz. Birçok kadın erken haftalarda başlayarak ağrılı göğüsler, yorgunluk ve sık idrara çıkma bildirmektedir. Ayrıca mide bulantınız olabilir, ancak önümüzdeki haftalarda ortaya çıkması daha olasıdır.

Dış dünya, içinde olan dramatik gelişmelerin hiçbir izini görmeyecektir - belki de, bir kadeh şarabı akşam yemeğiyle geri çeviriyor olmanız dışında.

Aynı zamanda, uygun bir egzersiz rutini bulmak isteyeceksiniz, ancak bazı kadınların bunu ilk trimester bulantı ve tükenme seyri devam edene kadar bekletmesi gerekiyor. Egzersiz, taşıyacağınız ekstra ağırlığı yönetmek için ihtiyaç duyacağınız gücü ve dayanıklılığı geliştirmenize yardımcı olur. Gebeliğin bazı ağrılarını ve ağrılarını önlemeye yardımcı olabilir ve birçok kadın bunun stres giderici için harika olduğunu fark eder. Egzersiz aynı zamanda emeğin fiziksel zorluklarına hazır olmanıza yardımcı olabilir.

Son olarak, hamilelik boyunca egzersiz yapmaya devam ettiyseniz doğumdan sonra iyileşmek daha kolaydır. Hoşunuza giden güvenli, orta derecede güçlü bir aktivite seçin. Yürüyüş ve yüzme hamile kadınlar için iyi seçimlerdir.

İlginizi çekebilir

Alanında uzman kadromuz tarafından hazırlanmış haftalık, aylık içeriklerle daha bilinçli bir hamilelik süreci geçirin.
Icon