blog.1.image
October 10th

18. HAFTA Bebeğin dolmalık biber büyüklüğünde

Beşinci ayın içindesin

Bebeğin 18 haftalık

Bebeğin yaklaşık 14 cm uzunluğundadır ve yaklaşık 195 gr ağırlığındadır (bir dolmalık biber kadar). Kollarını ve bacaklarını bükmekle meşgul - önümüzdeki haftalarda giderek daha fazla fark etmeye başlayacağın hareketler sizi bekliyor. Kan damarları ince derisinden görülebilmektedir ve kulakları hala kafasından biraz uzak dursalar da son pozisyonlarındadır. Miyelinin koruyucu bir örtüsü, doğduktan bir yıl sonra devam edecek bir süreç olan sinirleri etrafında oluşmaya başlıyor. Eğer bir kız çocuğun varsa, rahim ve fallop tüpleri oluşur. Bir erkek çocuğun varsa, cinsel organları şimdi farkedilir, ancak ultrason sırasında onları sizden gizleyebilir.

18. hafta hamilelik serüvenin

Açlık? Aşerme? İştah artışı - ve belirli yiyecek istekleri - şu anda oldukça yaygındır. Boş kaloriler yerine besinler açısından zengin öğünler ve atıştırmalıklar seçerek öğün sayınızı artırın ( cips, kola ve tatlıların yerini alabilecek sağlıklı atıştırmalıklara göz atın). Bebeğin ve belin büyüdükçe daha büyük, daha konforlu kıyafetler artık bir zorunluluktur.

Kardiyovasküler sistemin dramatik değişiklikler geçiriyor ve bu üç aylık dönemde kan basıncın normalden daha düşük olacak. Oturma pozisyonundan çok hızlı ve yanlış bir şekilde kalkmayın, aksi halde başın dönebilir.

Şu andan itibaren, yan tarafına uzanarak yatmak en iyisi - ya da en azından kısmen bir yana eğilmek. (Sırtüstü düz bir şekilde uzandığında, rahimin büyük bir damarı sıkıştırarak kalbe kanın geri dönmesini önler.) Rahatın için arkanda veya kalçanın veya bacağının altına bir yastık yerleştirmeyi dene.

Zaten bir ikinci trimester ultrason muayenesine girmediysen, muhtemelen yakında bir tane olacak. Bu ağrısız prosedürde doktorunun bebeğinin nasıl büyüdüğünü kontrol etmesine, belirli doğum kusurlarını taramasına, plasenta ve göbek kordonuna bakmasına, tahmini doğum tarihinin doğru olup olmadığını belirlemesine ve kaç tane bebek taşıdığını görmene yardımcı olur. Muayene sırasında bebeğinin hareket ettiğini veya parmağını emdiğini görebilirsin. Eşini yanınıza alın ve bebeğinin ilk fotoğraf albümünün çıktısını aldığınızdan emin olun!

Bilgi edinin: Hamilelikte egzersiz yapmak

Spor rutinimi değiştirmeli miyim?

Çoğu durumda, eğer sağlıklıysan ve hamileliğin normal bir şekilde ilerliyorsa, ilk trimesterinizde olduğu gibi çalışmaya devam edebilirsiniz - büyüyen karnınıza uyum sağlamak için bazı makul değişiklikler yapabilirsin. Ne yapmalı: Orta derecede bir egzersiz seviyesine uyun ve zıplamaktan ve sarsıntılardan, ani pozisyon değişikliklerinden ve sırtüstü yatmaktan kaçının.

Oldukça hareketsiz oldum ama biraz egzersiz yapmaya başlamak istiyorum. Nereden başlamalıyım?

İlk önce, doktorunuz ile planların hakkında konuşun. Daha sonra, kısa süreli (haftada birkaç kez yaklaşık 15 dakika) hafif egzersizlerle başlamalısın ve yavaş yavaş daha uzun, daha yoğun bir günlük rutine doğru geçiş yapabilirsin (günde yaklaşık yarım saat). Ne yapmalı: Yürüyüş, düzenli bir spor programına başlamanın en kolay yoludur ve iyi bir çift yürüyüş ayakkabısı dışında özel bir ekipman gerektirmez! Birçok kadın hamilelik sırasında yüzmekten hoşlanır, çünkü su ekstra ağırlıklarını hisetmemene yardım eder. Diğerleri doğum öncesi yoga ile vücutlarını germek ve güçlendirmek, ayrıca ağrılarını hafifletmek için bunu isterler.

Kegel hareketleri nedir?

Kegel hareketleri, pelvik tabanınızın kaslarını güçlendiren egzersizlerdir - üretra, mesane, uterus, vajina ve rektumunuzu destekleyen egzersizlerdir. Kegel hareketleri hamilelik sırasında ve sonrasında idrar kaçırmalarını önlemeye yardımcı olur ve hatta doğum eyleminin ikinci aşamasında size yardımcı olabilir. Dahası, Kegels rektum ve vajinal bölgenizdeki dolaşımı artırır, böylece hemoroitleri uzak tutmaya yardımcı olur ve EPİZYOTOMİ olursanız doğum sonrası hızlı iyileşmeyi sağlar.

Kegel hareketleri nasıl yapılır:

Tuvalete giderken idrar akışını kesmeye çalışıyor gibi vajinanızın etrafındaki kasları sıkın. Karın ve bacak kaslarınızı gevşetirken, sadece pelvik taban kaslarınızı çalıştırarak bir "sıkma ve kaldırma" tekniği kullanın. Ve nefesini tutmadığından emin ol.

Yaklaşık sekiz ila 10 saniye bekleyin, ardından bırakın. Onları 10'lu setler halinde yapın ve günde üç veya dört sete kadar çalışmayı deneyin.

Aktivite: Doğum hazırlık kurslarını düşünün

En iyi ve en popüler doğum sınıfları hızlı bir şekilde dolar, bu yüzden şimdi aramaya başlayın. Sınıflar yaklaşımlarına göre biraz değişmektedir. Bazıları birkaç haftaya yayılmış, diğerleri ise bir gün kadar kısa. Hastaneniz muhtemelen ders veriyor, ancak başka bir yerde uzmanlaşmış birinden ders almak isteyebilirsiniz . Bir sınıf bulmak için, doktorundan ve arkadaşlarından öneriler alın.

İlginizi çekebilir

Alanında uzman kadromuz tarafından hazırlanmış haftalık, aylık içeriklerle daha bilinçli bir hamilelik süreci geçirin.
Icon