blog.1.image
October 10th

16. HAFTA Bebeğin avokado büyüklüğünde

Dördüncü ayın içindesin

Cinsiyetini hala öğrenmediysen şimdi tam zamanı.

Daha iyi hissetmek? Bebek gelmeden önce Mükemmel balayı planlayın

Bebeğin 16 haftalık

Büyüme hamlesi için hazır olun. Önümüzdeki birkaç hafta içinde bebeğiniz kilosu ve boyu iki katına çıkacak . Şu anda, bir avokado büyüklüğünde: 11 cm uzunluğunda ve 100 gr kadar. Bacakları çok daha gelişmiştir ve başı olduğundan daha dik durmaktadır. Saç derisinin kalıbı henüz kilitlenememiş olsa da başladı. Ayak tırnakları büyümeye bile başladı. Ve içinde de çok şey oluyor. Örneğin, kalbi her gün yaklaşık 25 litre kan pompalamaktadır ve bebeğiniz geliştikçe bu miktar artmaya devam edecektir.

16. hafta hamilelik serüvenin

Rahminin üstü kasık kemiğinizle göbeğinizin ve onu destekleyen yuvarlak bağların yarısı kadar büyür ve kalınlaşır ve gerilir. Muhtemelen hamileliğin ilerledikçe çok daha iyi hissediyorsundur. Daha az mide bulantısı, daha az ruh hali dalgalanması ve “parlayan” cilt, genel bir iyilik duygusuna katkıda bulunur.

Yakında hamileliğin en harika anlarından birini deneyimleyeceksin- bebeğinin hareket ettiğini hissedeceksin. Bazı kadınlar 16 hafta gibi erken bir sürede “hareketli” olduklarını fark etse de, çoğu bebek 18. haftaya veya daha fazlasına kadar hareket ettiğini hissetmeyebilirsin. (Ve eğer bu ilk bebeğinse, çok sabırsız olmayın - bebeğinizin hareketlerini 20. haftaya kadar fark edemeyebilirsin.) İlk hareketler küçük çırpınmalar, gaz kabarcıkları gibi hissedebilir. Sonraki haftalarda daha da güçlenecekler ve onları daha sık hissedebileceksin.

Öğrenin: Gebelikte kilo alımı

Şimdi ne kadar kilo almalıyım?

Hamileliğinize ortalama bir ağırlıkta başladıysanız, bu ikinci üç aylık dönemde yaklaşık 3 ila 4 kilo almayı hedefleyin (tüm gebeliğiniz için toplam 13 ila 15). Hamileliğinden önce fazla kiloluysan veya ikiz ya da daha fazla bebek taşıyorsan, daha fazla kilo alman öngörülebilir.

Kilo almamı nasıl takip edebilirim?

İkinci üç aylık dönemde, günde yaklaşık 340 kalori kadar fazladan alman gerekir. (İhtiyacınız olan toplam kalori miktarı kilonuza ve aktivite seviyenize bağlıdır.)

Çok fazla kilo alıyorsan: Bazı kadınlar çok çabuk kilo aldıklarını fark eder. Düşük kalorili bir diyete girmek ya da hamilelik sırasında öğün atlamak güvenli değildir. Bunun yerine, kilo almanı yavaşlatmak için aşağıdaki önerileri deneyin:

Güne yeterli miktarda protein, karbonhidrat, lif ve az miktarda sağlıklı yağ içeren besleyici bir kahvaltı ile başlayın.

Sebzeler, kepekli tahıllar, yağsız et ve az yağlı süt ürünleri yiyin ve işlenmiş yiyecekleri, paketlenmiş atıştırmalıkları ve şekerli tatlılardan uzak durun.

Peynir ve sade yoğurt, humus, fındık ezmesi, bebek havuç ve diğer çiğ sebzeler ve elma veya muz gibi taze meyveler gibi atıştırmalık yiyecekleri tercih edin. Abur cubur aperatiflerine karşı daha az duyarlı olursunuz.

Yağlı yiyeceklere lezzetli bir alternatif seçin. Örneğin: dondurma yerine yağsız donmuş yoğurt, donut yerine bir simit veya patates cipsi yerine patlamış mısır.

Bir bardak meyve suyu veya soda yerine su için. Aromalı ve meyveli suları tercih edebilirsiniz!

Doktorun izin verdiğinde düzenli egzersiz yapmaya başlayabilirsin. Başlamaya veya bir rutini sürdürmekte zorlanıyorsan, günlük yürüyüşe çıkacak ya da sizinle yüzecek bir egzersiz arkadaşı bulun. Bu sizi motive etmeye yardımcı olacaktır. Öğle yemeğinde günlük 20 dakikalık bir yürüyüş bile bir fark yaratacaktır.

Yeterince kilo almakta zorluk çekiyorsan: Bazı kadınlar doğru porsiyonlarını bulmakta zorlanırlar. İşte kilo almanıza yardımcı olacak birkaç ipucu:

Her gün bir bardak süt için (Yanına C vitamini için taze meyve ekleyin).

Avokado ve fındık gibi iyi yağlı besleyici yiyecekleri bol tüketin.

Kurutulmuş meyve yemeyi deneyin. Taze meyve gibi değildir, bu yüzden daha fazla yemeye ve daha sağlıklı kaloriler içinde toplamaya meyillidir.

Yemeklerinize ek olarak, sık sık atıştırmalıklar da yiyin.

Kendin ve bebeğinin iyiliği için kendine şimdi daha çok önem vermen gerektiğini hatırlat. Halen kilo almakta zorlanıyorsan veya bir yeme bozukluğu veya vücut imajı sorunu yaşıyorsan, ihtiyacın olan desteği almak için doktorunla konuş.

Aktivite: Bebek gelmeden önce son balayı planla

Bebeğin geldiğinde, sen ve eşin birbiriniz için fazla zamanınız olmayacak. Bu nedenle bir balayının - sadece ikiniz için son bir kaçış - çok iyi bir fikir. İkinci üç aylık dönem seyahate çıkmak için ideal bir zamandır. Üçüncü trimesterde yola çıkmak için çok yorgun ve ağrılı hissedebilirsin. Eğer şehir dışına çıkamıyorsan, birlikte tadını çıkarabileceğiniz yerel aktiviteler planlayın. Akşam yemeği ve film bile sayılır!

İlginizi çekebilir

Alanında uzman kadromuz tarafından hazırlanmış haftalık, aylık içeriklerle daha bilinçli bir hamilelik süreci geçirin.
Icon