blog.1.image
October 10th

13. HAFTA Bebeğin bezelye kabuğu büyüklüğünde

Üçüncü ayındasın

Bebeğiniz amniyon sıvısını yutmaya ve işemeye başladı.

Bulantı kayboldukça, daha sağlıklı yiyecekler yemeye başlayın.

Yeterince su içip içmediğinizi nasıl anlarsınız?

Bebeğin nasıl büyüyor?

Bebeğinin minik parmak uçlarında parmak izleri oluşuyor, damarları ve organları durgun ince derisinden açıkça görülüyor ve vücudu kafasını yakalamaya başlıyor - bu da beden büyüklüğünün sadece üçte birini oluşturuyor. Eğer bir kız çocuğunuz varsa, artık yumurtalıklarında 2 milyondan fazla yumurta var. Bebeğiniz yaklaşık 7 cm uzunluğundadır (bezelye kabuğunun büyüklüğünde) ve neredeyse 15gr ağırlığındadır.

Hayatın nasıl değişiyor?

Bu, ilk trimesterinizin son haftası ve düşük yapma riskin hamileliğinin erken dönemlerine kıyasla çok daha düşük. Gelecek hafta, ikinci üç aylık döneminin başlangıcı olarak kabul ediliyor, sabah bulantısı gibi erken gebelik belirtileri gören birçok kadın için göreceli bir rahatlık zamanı. Daha iyi haberler: Pek çok kadın, bu dönemlerde cinsel dürtülerinde belirgin bir artış olduğunu da fark ediyor.

Doğum hala aylarca uzakta, ancak göğüslerin, süt akmaya başlamadan önce, doğumdan sonraki ilk birkaç gün için bebeğini besleyen besin açısından zengin sıvı kolostrum yapmaya başlamış olabilir.

Bilgi edinin: Hamilelikte sağlıklı beslenme

Her gün ne kadar daha fazla yiyip içmeliyim?

İki kişilik yiyebilirsin, ama iki katı kadar yiyeceğe ihtiyacın yok. Sağlıklı bir kilon varsa, birinci trimesterde ek kaloriye gerek yok, ikinci trimesterde günde 340 ekstra kaloriye ve üçüncü trimesterda günde yaklaşık 450 ekstra kaloriye ihtiyacın olacak. Eğer fazla kilolu veya az kiloluysanız veya ikiz veya katları hamilelik söz konusu ise, kilo alma hedefinize bağlı olarak bundan daha fazla veya daha azına ihtiyacın olacaktır.

Bu kalorilerin sayılmasını sağlayın: Abur cubur tüketmemeye çalışın ve bunun yerine sağlıklı atıştırmalıkları seçin.

Hamilelik sırasında günde yaklaşık 10 bardak veya daha fazla su önerilir. Sıcak bir iklimde yaşıyorsan, yüksek irtifalarda bulunuyorsan veya egzersiz yapıyorsan daha fazlasına ihtiyacın olabilir. Her kadın farklıdır, bu yüzden biraz daha fazla veya daha azına ihtiyacın olduğunu düşünüyorsan endişelenmeyin.

Neyin içileceğine gelince, sade su en iyisidir, ancak süt ve diğer içecekler de sıvı alımınızı etkiler.

İpucu: İdrarınızın rengine bir göz atın - koyu sarı veya bulutlu ise, daha fazla içmeniz gerekir. Berrak veya soluk sarı idrar, vücudunuzun iyi nemlendirilmiş olduğunuz anlamına gelir.

Bazı önemli besin maddeleri nelerdir?

Protein, demir ve kalsiyum, sizi sağlıklı tutmak ve bebeğinizin gelişimini hızlandırmak için şimdi ihtiyacınız olan üç besin maddesidir.

Protein: Günde 71 gram proteini hedefleyin. Yağsız et, yumurta ve süt ürünlerinin yanı sıra fındık, fasulye ve soya peyniri gibi ürünler de iyi birer kaynak. Günde üç porsiyon hedefine ulaşmana yardımcı olacaktır. Balık iyi bir protein kaynağıdır (hayati önem taşıyan omega-3 yağ asitlerinin yanı sıra), ancak kontaminasyon endişeleri nedeniyle uzmanlara ne kadar ve ne tür balık yemeniz gerektiğini sorun.

Demir: Her gün 27 miligram demir almak, hamile kadınlar arasında yaygın bir sorun olan demir eksikliği anemisini önlemede özellikle önemlidir. Hayvansal ürünlerde bulunan demir vücudunuz tarafından bitkilerde bulunan demirden daha kolay emilir. En iyi kaynak? Yağsız kırmızı et. Eğer bir vejeteryansanız veya et yiyemiyorsanız ıspanak gibi sebzelerden ve mercimek gibi baklagillerden demir alabilirsiniz. Bununla birlikte, bu kaynaklardan yeterince demir almak zor olabilir, bu nedenle sağlık uzmanın bir demir takviyesi önerebilir. (İpucu: C Vitamini, demir dışı demirin emilimini artırır, bu nedenle C vitamini bakımından zengin olan - narenciye, çilek ve tatlı biber gibi - yiyecekleri yiyin, aynı zamanda et açısından zengin olmayan yiyecekleri veya demir takviyenizi bir bardak portakal suyu ile alabilirsin.)

Kalsiyum: Günde dört porsiyon süt ürünleri, ihtiyacınız olan 1.000 mg kalsiyum almanıza yardımcı olur. Bebeğinizin kemiklerinin ve dişlerinin oluşması için kalsiyum alması gerekir. Bu besinden yeterince alamazsanız, vücudunuzdan ihtiyacı olanı alır ve kemiklerinizde depolanan kalsiyumu yitirirsin.

Doğum öncesi bir vitamin alıyorum, bu yüzden yediklerime çok dikkat etmem gerekiyor mu?

Evet! Doğum öncesi bir vitamin, beslenmendeki herhangi bir besin boşluğunun doldurulmasına yardımcı olabilir, ancak sağlıklı beslenmenin yerini alması amaçlanmamıştır. Birincisi, doğum öncesi vitaminleri şu anda ihtiyaç duyduğun kalsiyumun yerini tutmuyor. İkincisi, sindirime yardımcı olan lif için ve genel bir hamilelik şikayeti olan kabızlıktan kaçınmanıza yardımcı olan bol miktarda taze meyve ve sebze yemek önemlidir.

Etkinlik: Eşinle ebeveynlik hakkında konuşun

Disiplin, aile kuralları, ahlak ve değerlerin öğretilmesi gibi büyük ebeveynlik konuları hakkında aynı fikirlere sahip olmaya başlamak için henüz erken değil. Konuşmayı devam ettirmek için bu yaratıcı yazma alıştırmasını deneyin: Her biriniz "Annem her zaman ..." ve "Annem asla ..." başlıklı iki liste yapar. Sonra da "Babam her zaman / Babam asla... İşiniz bittiğinde, ne yazdığınız hakkında konuşun ve çocuğunuzu büyütürken hangi davranışlara değer verdiğinizi ve hangilerini değiştirmek istediğinize karar verin.

İlginizi çekebilir

Alanında uzman kadromuz tarafından hazırlanmış haftalık, aylık içeriklerle daha bilinçli bir hamilelik süreci geçirin.
Icon