blog.1.image
October 10th

BEBEĞİN 3 AY 2 HAFTALIK

· Bebeğiniz nasıl büyüyor?

Kolları, bacakları ve elleri koordine etmek

Bebeğiniz artık kollarını ve bacaklarını sallayabilir. Kalça ve diz eklemleri daha esnek hale geldikçe, vuruşları güçlenir. Ayakları yerde dururken dik tutmaya çalışın ve ayaklarını yere bastırdığını hissedin.

Bebeğiniz ayrıca iki elinizi bir araya getirip parmaklarınızı açıp kapatabilir. Ulaşıp ulaşamayacağını görmek için bir oyuncak tutarak göz koordinasyonunu geliştirmesini teşvik edin. (Evet, oyuncağa ulaşmak gelişimsel bir dönüm noktasıdır!) O cep telefonunu bebeğinizin erişemeyeceği bir yere koyduğunuzdan emin olun, çünkü çok daha önce keşfetmesine ve ona bağımlı olmasına neden olabilir.

HİSLİ dokunuş

Bebekler sadece dokunulmayı sever. Aslında, dokunma, büyüme ve gelişmenin kritik bir parçasıdır. Ten tene temas sadece sizin bebeğinizin ile olan bağınızı arttırmaya yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda sinirlendiğinde ya da huzursuz hissettiğinde rahatlatıcı olur.

Sahte kürk, keçe ve havlu kumaş gibi çeşitli malzemeleri tanıtarak bebeğinizin dokunma hissini güçlendirin. Bebeğiniz muhtemelen her şeyi yemeye çalışacaktır, bu yüzden dikkatlice seçin ve ağzında parçalanabilecek hiçbir şeyle onu yalnız bırakmayın. Dokunsal bir deneyim yaratacak ve okumaya değer kitapları seçmeye özen gösterin.

Dokunma - hafif bir esinti ya da masaj hissi, kucağınızda taşırken ya da burnundan öperken - bebeğinizi rahatlatacak ya da meşgul edecek güçlü bir yoldur. Daha uyanık olmasına ve daha uzun bir dikkat süresine sahip olmasına yardımcı olabilir.

Basit bir bebek masajı için, bebeğinizi yatırmak için sıcak, düz bir yüzey bulun - halı kaplı zemin üzerinde bir battaniye gayet iyi bir fikir olabilir. Avucunuza küçük bir bebek yağı veya bitkisel yağ dökün ve ellerinizi ovalayın ve yağları ısıtın. Bebeğinizin gözlerine bakın ve masaj yaparken ona şarkı söyleyin veya konuşun.

Bebeğinizin cevabına dikkat edin: zevk almıyorsa, daha hafif veya daha ağır bir dokunuş deneyin ya da sadece durun. Özel masaj tekniklerini de bilmenize gerek yok. Onun tek ihtiyacı olan nazik dokunuşun.

Unutma, bebeğin eşsiz ve çok değerli bir birey

Tüm bebekler benzersizdir ve kendi hızlarında kilometre taşlarıyla buluşur. Gelişim kılavuzları, bebeğinizin başarma potansiyeline sahip olduğunu gösterir - şu anda değilse, yakında. Bebeğinizin erken olması durumunda, erken doğan çocukların genellikle dönüm noktalarına ulaşmak için biraz daha zamana ihtiyaçları olduğunu unutmayın. Bebeğinizin gelişimi ile ilgili herhangi bir sorunuz varsa, doktorunuza danışın.

· Yaşamınız: Bebek sonrası vücudunuzla barışmak

Doğum, yaşamı ve vücudu değiştiren bir deneyimdir: Kalçalarınız ve beliniz şimdi biraz daha geniş olabilir ve karnınız daha yumuşak olabilir. Hamilelik öncesi şeklinize daha yakın bir hale geri dönme çabalarınıza bebeğinizin gelişim sürecini etkilememek için en az dokuz ay verin. Birçok kadın, hamilelik öncesi kilolarına geri dönemeyeceklerini düşünüyor. Kilonuz sağlıklı bir aralıkta olduğu sürece, bu bir sorun değil.

Hamileliğin kilo, karın, cilt, göğüsler, vajina ve mesane üzerindeki uzun vadeli etkileri nelerdir?

Emziriyorsanız, son derece kısıtlayıcı bir diyet uygulamamak özellikle önemlidir. Hayatınızın geri kalanında uymanız imkansız olabilecek bir diyet veya egzersiz programı ile hızlı kilo vermeye odaklanmak yerine, ne yediğiniz ve nasıl yediğiniz hakkında daha dikkatli düşünün. İşte bazı kurallar:

Daha küçük porsiyonlar tüketin ve her bir ısırığı daha yavaş çiğneyin. Daha azından memnun hissedebileceğinizi göreceksiniz. Dolu veya şişkin hissetmeden önce durun.

Su iç. Doldurulabilir bir şişede su taşıyın ve gün boyunca yudumlayın. Eğer emziriyorsanız sadece su içmek hiç akıllıca olmaz. Sıvı tüketmek midenizi doldurur ve açlık krizlerini ortadan kaldırır. Bitkisel çay, kafeinsiz kahve ve aromalı su da tüketmek sudan bıkmanızı önleyebilir.

Daha sağlıklı kalorileri, daha az sağlıksız olanları yiyin. Hamileyken geliştirdiğiniz sağlıklı beslenme programını, doktorunuzun geliştirmenizi önerdiği beslenme düzenine yaptığı vurguyu unutmayın.

Sağlıklı ara öğünler/SAĞLIKLI ATIŞTIRMALIKLAR. Meyve ve çiğ sebzeler gibi besleyici yiyecekleri her zaman elinizin altında tutun ve sık aralıklarla tüketin.

Egzersize başla. Yürümeye başla. Hamilelik öncesi bir egzersiz rutini sürdürüyorsanız, tekrar başlayın.

· Öğrenin: Kaçırılmış aşılar

Ya bebeğimin aşılarını zamanında yaptıramazsam?

Bebeğiniz hastalık veya başka bir nedenden ötürü bir dizi aşılarını (DTaP aşısı gibi) kaçırdıysa, endişelenmeyin. Doktorunuz, toplayarak, genellikle bir sonraki çocuk muayenesinde durumu düzeltmeye devam edecektir. Kaçırdığınız aşıları doktorunuza hatırlattığınızdan emin olun. (Doktorun ofisi dikkatli kayıt tutar, ancak sizin de kayıt etmeniz ve karşılıklı kontrol yapmanız sizin için iyi bir olacaktır.)

Bebeğimin AŞI OLMAMASI gereken zamanlar var mı?

Evet, çoğu zaman bebeğinizin ateşi düşük veya üşüdüğü halde, aşı yaptırmak hala güvenli ve etkilidir.

Şu durumlarda aşı için bekleyebilirsiniz:

  • Yüksek ateş veya yeni bir hastalık
  • Bir bağışıklık bozukluğu ya da eksikliği ya da bağışıklık sistemine müdahale eden ilaç kullanıyorsa
  • Epilepsi
  • Ateşli olmayan hastalık durumları varsa
  • 40.5 santigrat derece veya daha yüksek bir sıcaklık, kasılmalar, inkar edilemez ağlama durumları varsa

Ya bebeğim erken doğmuşsa?

Prematüre bebekler ve düşük doğum ağırlıklı bebekler (2,5 kilogramdan az), doktorunuz aksini önermedikçe, tam zamanında doğan bebeklerle aynı aşılama takvimini takip etmelidirler.

İlginizi çekebilir

Alanında uzman kadromuz tarafından hazırlanmış haftalık, aylık içeriklerle daha bilinçli bir hamilelik süreci geçirin.
Icon